23 jan. 2013

Avancerat men ingen bebis

Idag var jag på läkarkontroll.
Har du tänkt på att ju äldre man blir desto mer pratar man om sina läkarbesök!?!
Eller magen, det brukar också vara populärt :-O))

Utvecklingen går verkligen framåt. Förr var det manchett runt armen. Idag är det rum fyllda med apparater som gäller.

Jag fick lägga mej på en brits, på sidan skulle det vara.
Och så kletades jag ner med ett slem, för att få bra bild på skärmen
 Jag fick ligga så här på sidan.
Nu är det ju inte JAG på bilden, och apparaten såg betydligt proffsigare ut.
Är det så att ju större apparat desto mer "Impa"-faktor har den?


Nåt sånt här fick vi ju inte se - då hade man blivit riktigt förvånad!!

Utan snarare nåt sånt här
Fast mer i svart-vitt och så rörde det på sej som tur var. 
Annars hade jag varit lite död
Även katter blir undersökta - fast på en annan klinik.
Ja, tänk vad man kan göra nuförtiden!
Väl ute i friheten igen  festade jag till det på stan med lite Rea-Shopping!

Och Sund-Fia i mej vaknade så klart till liv. 
På apoteket hittade hon Måltidsmåttet.
Ylade på min vänstra axel och gav sej inte. Det var bara att ta fram plånboken. 

Nån som testat?
Kan väl användas som godisskålar om inte annat 
Lite mer att läsa

2 kommentarer:

  1. Men hu då! Skall det bli rätt kost i rätta mängder?
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är spännande att gå till doktorn nu för tiden ;)
    Ser ut att vara smart grej det där måltidsmåttet, kankse den kloka på min vänstra axel kan övertala mig.....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera