15 maj 2011

15 maj 2011 Pelargontrapp och lite annat

Så var då pelargonerna planterade och utställda i trappan. Få se om rådjuren hoppar upp på altan och tuggar i sej blomstren!?!

Täppan i inhägnaden är klar. Det blev en liten utbyggnad redan innan den blev klar. Kändes alldeles för liten. Nu ryms där 4 rosenbuskar 100 Gladiolusar, 5 Dahlior och mängder med blomsterfrön.

Penseerna i balkonglådan tar sej bra. Jag knipsade av alla blommor när jag köpte plantorna, (6-pack på Plantagen) och funderar på om jag ska knipsa en gång till.
Kul att det går att fota vattendroppar.
På Myrorna hittade jag köksstolar a 25 kronor styck.
Så fort vädret tillåter ska dom målas. Stolar behövs i Systugan/Ateljen, för man kan ju inte sitta på golvet och sy.
Tallrikshyllan ska bli bokhylla för Quiltböcker.
 Duken till Dotra är klar.
Alla hjärtans dags duken passade inte riktigt till nya porslinet så efter lite tänk blev det en duk med Kaffe Fasset-tyger.
Blomkorgar på framsidan och Rosor på baksidan.
 Rosenkorgar och applikationer där jag använde kakmåtten hjärtan, änglar och fåglar.
                                                                            Baksida.
Har ritat upp första broderiet av mina "Brutus the Cat"  och väntar på att posten ska komma med finaste ullvadden.
Under tiden är det dags för "Fingerborg" på! Binding väntar!


4 kommentarer:

  1. Oj så mycket Du fått gjort. Har Du aldrig ledigt?

    Den tvåsidiga duken till Dotra blev jättefin.

    kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Dina pelargoner ser kraftiga och fina ut, hoppas de får stå i fred för rådjuren och vilka härliga penseér du fotat. Tack för tipset att knipsa de första blommorna. Duken var också söt.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag njutit av både blommor och Kaffe!
    Så mysigt du kommer att få!
    Stolarna var FYND!!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig duk du sytt till dottern! Så du ligger i och jobbar, inhägnaden blev jättebra. Hoppas nu du får ha växterna i fred! Kram Katarina

    SvaraRadera