22 jan. 2013

Fort och fel


Hat hat hat....Var på landet och började kvilta ihop det här gamla ufot. 
Ville inte gå ut i systugan till kviltstolen, pga kylan och snön och  klistersprayen var kvar i stan. 
Så jag körde igång utan "hängslen och livrem".
När mittpartiet var färdigkviltat vände jag för att se - tycker jag ser bättre på baksidan - var jag hade missat att kvilta. 
Det var då jag upptäckte - till min fasa - att baksidetyget var fullt med inkviltade veck! Första tanken var att jag tar kvilten som strandkvilt. 
Outhärdlig tanke. Att ligga på badstranden och se alla veck, hemskt!!
 Sen kom nästa tanke. Jag slänger skiten!!
Men den har ju nåt visst. 
Venetian Tiles som jag sydde ihop en härlig dag tillsammans med kviltkompisar. 
Insydda minnen.
Så det blir fram med sprätten. 
Får ta med mej eländet till jobbet och sprätta  på lunchen. 
Håller tummarna att det blir sol idag så jag ser vad jag gör. 
Suck och stön!!! Inget kul alls.

Betydligt roligare är att jag går i väntans tider :-D
Skickat efter bastyger från F.S och presentade mej  samtidigt med två stycken Charm-pack. 
För visst är det mysigt att bläddra i en hel kollektion tyger i ett sånt här behändigt format. 

Klappa tyger blir man varm i hjärtat av!

Padstow Range

                                                                  Odds and Ends Charm 

1 kommentar:

  1. Skicka kvilten till mig, jag kan sprätta! Det är alltid lättare att sprätta åt andra än åt sig själv.
    kram

    SvaraRadera