24 jan. 2013

Sprätt och belöning


När det ser riktigt tjurigt ut i vardagen kan en liten belöning höja motivationen.
Det var det här med att sprätta! 
I går tog jag tjuren vid hornen och satte igång. 
I timmar blev det en arbetsdag - men sen var det gjort!
Venetian Tile låg där i två högar.
Vilken belöning hade jag blivit lovad?
Jo, en ny bok till helgen
Fick tips av Anni,  http://anni-s.blogspot.se/ om Kaffe med Rån. Och nu tror ju inte jag att det handlar om Citron-rån - som är sååå himla gott. 
Utan om mer raffinerade rån.
Men det blir nog ett paket rån istället för lördags-godis till helgen.

 På Formex-mässan såg jag den här smarta hyllan.
Ska göra ett försök framöver att bygga något liknande. Behovet är nu inte till kaffemuggar utan till alla "Gubbar-och-annat-i-Lego-Fischer-Price-väg" som ligger utspridda på golven på jobbet.
Tänkte det kunde vara kul för de små att plocka i och ur facken.
Fortsättning följer på byggprojektet.
(Brädgården brukar vara behjälplig med att kapa mdf-skivor)

1 kommentar:

  1. Smart hylla, vill också ha en sådan.
    Skulle vara perfekt till de fina, men väldigt tråkigt att damma, prydnadssaker.
    Har jag missat något?
    Varför sprättar du?
    Kram

    SvaraRadera