5 sep. 2018

Scraps? Swoon-inspirerat


Funderingar på vad du ska göra med alla tyger? Sy 24" block. (0.94 m?) Till det går det åt tyger!
Jag ville sy något färgglatt med Tula-Pink tyger. Inspirerad av den virkade Eastern Jewels.

Sökte och fann The Swoon. Ett stort användbart block där Tula Pinks mönster inte skärs sönder.
Det går åt rejält med tyg. Började att lägga ut tygerna på strykbrädan men fick flytta till vardagsrumsbordet.
Det är 93 x 93 cm så blocken blir gigantiska!!
Det är först när jag lägger ut de skurna bitarna som jag får en känsla av om jag valt rätt combo. Eftersom jag syr nio block kan olika tyger få byta plats när allt är färdigskuret. Mellan blocken, i hörnen av blocken,  planerar jag att sy mindre block. Få se hur jag gör.
Vill man sy ett ännu större block så kika på den här länken:
scrappy-swoon-quilt-along/

Mitt mönster hittade jag här: LÄNK TILL MÖNSTRET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar