3 sep. 2018

Persian Tiles - Swoon - Tula Pink




Inför ett par semesterveckor var planen att sy i Tula Pink tyger.
Beställde tyg från ebay i det stora landet bortom det stora havet.
För säkerhets skull bytte jag även tyg med Maja. Tack Maja - Maria Grahm!
Jag fick massor med fina Tula Pink tyger och Maja några Kaffe Fasett tyger.
Och tur var det bytet!
Annars hade jag suttit här utan tyg.
Mitt tyg verkar ha fastnat i Miami, sågs senast 15 augusti enl USPS.
Kul att följa brevets gång:
usps

Inspiration till den blivande quilten fick jag när jag förra året var på Alexandra Palace och såg en virkad filt - "Persian Tiles" (som jag ska försöka virka - har köpt ett färdigt kit).
Letat på nätet efter stora block och fann fina stora block i quilten Swoon .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar