25 juli 2016

Hänga Quilt utomhus



Mitt sommarhus har en carport. 
När huset byggdes måste bilarna ha varit mindre.  
Populäraste samlarbilden av bilar bland Fantomens läsare var Volvo PV 444 om man får tro internet. LINK CARS 1950
Idag är bilarna knubbigare och carporten borde nog rivas för att ge plats för lite utbyggnad eftersom carporten inte fyller någon bil-funktion
I väntan på rivning har jag hängt upp en av mina första Quiltar där. 

En Sten-Fågel-Quilt


 Hittade på Tradera ett tyg med fåglar på.
Kunde inte motstå utan vann budgivningen.
Tyget låg länge på hyllan tills jag en dag kom på vad jag skulle använda det till.
Det blev en sten / fågel Quilt.

 En av mina allra första quiltar.  Frihandsquiltad. Känner mej nöjd.

I systugan är det full aktivitet. SBS- blocken sys samman. Bokstavsrad efter bokstavsrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar