24 juli 2016

Den mest bortglömda - The ironing board

Strykbrädan

Strykbrädan är en detalj som jag gillar att pyssla med. 
Det går snabbt och resultatet blir så det värmer i hjärtat. 
Min lilla IKEA STRYKBRÄDA som jag har  i systugan på landet kom med en förfärligt ful lila klädsel. 
Jag hittade det här fina tyget och en timma senare var strykbräda omklädd



Systugan idag. 

Strykbrädan längst ner till höger på bilden.



Före:


Mönster
Jag klippte av snöret och använde klädseln som mall. Det tunna skumgummit som fanns under återanvände jag. Klippte ca 3 cm extra runtom på tyget.


3-stegs zigzag


Och efter

Ta-dam så blev det klart! 
Både Electrolux-strykjärnet och jag är super-nöjda







1 kommentar:

  1. Good idea :-)
    I have a small table top Ikea ironing board, which desperately needs a new cover.
    Did you pad it out with something?
    xx

    SvaraRadera