18 apr. 2016

Livet är fantastiskt!.....om det inte vore för tröttheten...

Tänk vad vetenskapen klurat ut!
När jag var liten bodde jag hos min mormor som hade hjärtfel.
Hon åt hjärt-medicin-pulver ur små vikta papperskuvert. Digitalis. Som jag naturligtvis slickade på. Tur att man inte strök med. Och i badrumsskåpet förvarades delikatessen Purex.
Det var nog då jag grundade min kärlek till mörk choklad. Några problem med dagens gissel, förstoppning hade jag naturligtvis aldrig!
Nära 70 år senare ser hemmens medicinförråd lite annorlunda ut. 
Tack vetenskapen! 
I skafferiet finns delikatessen Willies Choklad
Och i medicinlådan  ligger pillren i prydliga plastburkar och askar.
Vilken tur man har som lever nu och inte för hundra år sedan. Och nu kan man om man ha tur även få en ny njure....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar