12 mars 2013

V&A Museum of Childhood


 Där stod hon i all sin glans. Min älskling från barndomen. 
Lullu hette min docka. 
Undrar vart hon tog vägen??? 
Har för mej att hon hade lite brunare hår men kanske minns jag fel. Vad jag minns alldeles tydligt var hur jag blev neurokirurg. Öppnade upp ett hål i pannan för att undersöka ögonmuskulaturen. Hur i hela friden hon kunde blunda. 
Det var ett par simpla gummisnoddar som var spända mellan öronen. 
Besvikelsen var total. Trasig docka och dåligt forskningsresultat. 
Letar efter Lullu på alla loppmarknader jag besöker. 
 Mitt första tåg fick jag när jag var sex år. Numera är jag stolt ägare till N-skala Arnold. Någon gång i framtiden ska tågbanan byggas upp (kanske)
 På kafeet satt jag med mina små hus till The Wish Quilt. I år ska den bli klar. 
 Snart är det påsk. Har för mej att jag sett en sån här värpande höna i min barndom. 
 Utsikt över kafeet. 
 Dåtid och nutid. 
 Dockskåpen är  otroligt detaljrika. 
 Kök med full utrustning
 Sängkammare fyllt med folk. Kanske har en ny telning kommit till jorden? Vattenkanna och slutkörd personal i stolarna väcker fantasin.  
 Hittade en gammal märktavla
 Och ett syskrin. Hade en trevlig stund på leksaksmuseet! Tack G för tipset.

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du åkte dit!
    Jag var där 1977 och kommer ihåg att det var en hisnande upplevelse med alla fantastiska möbler, leksaker och barnkläder sedan lång tid tillbaka!
    Tack för att du tog med mig dit igen!
    Kram//Maja

    SvaraRadera