11 mars 2013

Liberty´s blommor

Lördag morgon begav jag mej till Liberty .  Trots regnet blev jag oerhört glad över blomsterprakten som man alltid möts av på Liberty



 Lökar i mängder
 Underbara rosor
 Dekorativa installationer
 Underbara Papegojtulpaner

På tygavdelningen kan man gotta sej i alla Libertys  egna mönster. Fabrics
Men eftersom jag har tillräckligt med småblommiga Liberty-tyger hemma investerade jag istället i tyg till en ny bussarong att ha på jobbet.
Härligt med bomull i jobbarkläder. Så här ser det tyget ut. Blir nog någon liten scrapsbit över till quiltandet.

Lite "afternoon tea" måste man dricka både här och där i London. Tog en enkel te med en muffins, sylt och creme.
Restaurants
Med nya krafter for jag sen vidare till leksaksmuseet.

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Och tyget till bussarong är ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Ljuvliga blomsterbilder! Så här års längtar man alldeles särskilt.... kram Katarina

    SvaraRadera