17 sep. 2012

17 sept 2012

Ännu en topp har sett dagens ljus. 
2.60 m innan den är kviltad och binding påsydd. 
Ser ut som en log-cabin på håll men kikar man närmare ser man att det är remsor utan log-cabins mittruta.
Bordertyget fann jag till min glädje bland tyghögarna. Ett Kaffe Fasset-tyg som legat och väntat på att få passa in.


 Sommarens byggande lider mot sitt slut. Altanen på huset har åter kommit på plats. Nu med tak och snickarglädje.
Verandan på baksidan av huset
 Sidan mot havet (som ligger ett par km bort) har fått inglasning som skydd mot kalla höstvindar. Skrangliga pelargoner gör sitt bästa för att sprida glädje.
Vindskydd med blomhyllor

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig topp!
    Altanen blev ju jättefin med inglasningen och snickarglädjen.
    kram

    SvaraRadera
  2. Härlig topp med snygg bård! Vad fint och mysigt du får det i ditt paradis! Du är så duktig som fixar och donar allt själv!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  3. Härlig topp med så passande bård! Så fint du ser ut att ha "fått" det vid stugan, skönt att se resultat av sitt slit, kan jag tänka mig. kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kvilt du har sytt.
    Jag är som vanligt imponerad över allt du kan när det gäller byggande. Ditt paradis är verkligen härligt.

    SvaraRadera