4 dec. 2011

4 december Blommor och Vin

Vaknar upp till en underbar senhöstdag. Himlen helt blå.  I går kväll hade jag födelsedagsmiddag för mina kära. Öppnade vinflaskan jag fick när jag fyllde 50 år.
Chateu Mouton Rothschild
Ångrar att jag inte köpte 2 flaskor per år var födelsedag och skapat ett litet födelsedags-vin-förråd. Tänk att ta fram egenlagrat smaskigt vin till var födelsedag.
Nu är det inte så utan vi njöt av den gamla flaskan.
Det intressanta med det vinet är att etiketterna är gjorda av konstnärer.
Min flaska har en naken dam på etiketten så den fick inte importeras till USA.
Googlade och hittade dagens pris, ca 3-4000 kostar flaskan idag.
Ett glas vin kostar då 1000:-.
Tänk så mycket tyg man kunde fått för det tänker quilttanten inom mej!!!

1993
The wine has a fine, garnet colour with a slightly orange tinge. The nose is immediately rich and complete, combining notes of old leather, blackcurrant and humus with torrefaction notes of coffee, mocha, toast and smoke. Fresh on the palate, it shows good structure on fine tannins, pleasantly underpinned by elegant oak and delicious cherry liqueur, cherry pit and caramel notes. The finish lingers on a pleasant impression of oak and vanilla, full of refinement and charm.

Fick underbara Amaryllisblommor i låda i present.
Vi hade en underbart god middag, sen spelade vi spel- "Med andra ord"- pratade och njöt av livet.
Tack mina kära!!!
Jättekul spel !

2 kommentarer:

  1. :0) Alltid så härligt att läsa om allt det mysiga och roliga du njuter av i livet!Å var det du som fyllde år så grattis så väldigt mycket i efterskott!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att vinet klarat av lagringen!! kram

    SvaraRadera