3 dec. 2011

3 december - Jul-Flaggor

3 december.
Idag ska balkongen pyntas med granrisgirlanger och ljus.
Snart kan jag starta med att sy Bom-en My Town.
Det får bli 2012 års bom för mej!
En tillmötesgående quiltshop i England med många trevliga kvilttidningar hade några av de Homespun jag sökte. Ericas, en annan trevlig shop hade resten. Nu är samlingen  komplett.
http://www.contentedcat.co.uk/
http://www.ericas.com/

How to Make Christmas Garland with Charm Packs  

Julflaggor är nåt nytt för mej.  Flaggor verkar vara en liten innegrej nu. Pappersgirlanger pyntade jag med "förr" när det var kalas. Fick en Youtube-länk skickad till mej, vet inte varifrån, (Götapetter så mycket kvilt-och-pysselrelaterad post man får) och blev lite sugen på att sy ett flaggspel. Dom använde charm-pack men blir inte det ganska små flaggor? Ska nog snickra ihop några flaggor bara på skoj och hänga i syrummet. Bilden nedan är lånad från nätet. Byter ut den när jag sytt mina egna. Youtube länken var riktigt bra!

Länk till flaggor  
Fler flaggor på nätet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar