1 mars 2020

Semmeltårta och årets kottar

En ny tradition är skapad. 
Efter att ha spånat lite via telefon bakade väninnan en helt ljuvlig semmeltårta. 
Hon ringde sen och bjöd över mej. Smaskens. Den absolut godaste semlan jag ätit någonsin! Tusen Tack Berit!




 1 mars. Våren kommer snart. Utanför dörren har snödropparna tittat fram. Ingen riktig vinter i år. Men nu var det dags att starta vårsådden. Köpte förra året Achimenes - "femöringar" på Tradera. Hittade inga på Trädgårdsmässan troligen för att jag inte visste vad jag skulle fråga efter. Dom heter alltså Achimenes blommorna. Ochj dom kommer från små kottar. Under vintern har krukorna stått under diskbänken. Nu togs dom fram. Jag tillverkade en planteringsbänk av en ikea-kasse som jag klippte upp. Sen började skattjakten. Jag satte plasthandskar på händerna innan jag började gräva i jorden. Hittade kottar så jag blev nöjd. Nu har jag 4 glas stående med kottar som väntar på att komma i ny jord. I år ska jag prova på självvattnande krukor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar