8 apr. 2019

Inköp på Mässan Nordiska Trädgårdar Älvsjö

Jag köpte fröer då jag besökte  trädgårdsmässan i Älvsjö

Har funderat på om vildpelargoner skulle kunna trivas på Tenerife. Så jag köpte 2 påsar. Enligt konstens alla regler ska dom läggas i en skål. Sedan hällan kokhett vatten på. Ligga där ett dygn och sedan planteras. Jag har köpt Jiffybriketter som jag tänkte plantera dom i. 

När jag kom ut i trädgården tappade jag hakan!! Trädet som Pernilla och jag kapade i vintras lever! Riktigt trevligt! Vi kapade ett säkert 5 meter högt träd med några få blad i toppen. Trädet stod som en flaggstång i trädgården. Med lite tur blir det nu något vackert att kika på i ögonhöjd istället. 

Hibiskus-häcken är beskuren. Planen är att försöka få tag på några vita hibiskusar och fylla på där det är tomt i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar