2 jan. 2019

Julklapp till symaskin och duk med Tula Pink - scraps


Julen 2018 fick symaskinen på Teneriffa en ny apparatkabel i julklapp. Finns upp till 5 meter långa vita  på Kjelle. Skönt att slippa elskarvdosor.
Kjelle-Länk
Hemvävda dukar från Myrorna i all ära men nu är det dags för en förnyelse. Hittade inspirationen i  en bild med tygrutor på internet. Rutorna var i Kaffe Fasett-tyger.  Nu  är mina  Tula Pink scraps skurna. 2 1/2" x 2 1/2".
Jag syr ihop dom fyra på längden. Alltså 1 x 4 rutor. Så skär jag till vita remsor 2 1/2" på full bredd
Det skulle fungera fint med en mini-charms men nu har jag inte det här på plats så det får jag sy när syrummet i Liljeholmen är uppackat. Har en liten packe Morris-tyg som jag fick på mässan i Birmingham.
Mini-charms hos FabricShack

1 kommentar:

  1. Det blir nok fint med Tula Pink løper, og kjekt når en får brukt scraps. Så greit med lang ledning til symaskinen. :-)

    SvaraRadera