9 dec. 2018

The Travelling Cat Chronicles



Ibland är livet för jobbigt! Som just nu, när både arbetsplatsen och hemmet är i en enda röra.
På arbetet har ett rör sprungit läck, ett toa-rör "urk-urk.
Väggar rivs, golv rivs. Arbetsplatsen är stängd.
Men jag vägrar sätta på mej offermössan.
Lite ynklig känner jag mej men med en bra bok kan man glömma eländet en stund.
The Travelling Cat Chronicles är en underbar tröst!
 Vägg mot väntrum
 Toalettgolvet
 Taket där vattnet rann ner ner från.

Och så mitt nya hem. 

Där värmegolvet gick sönder. I samma veva som jag flyttar in. Värmegolvet som består av vattenvärmeledningar - som inte går att ersätta utan allt bilades bort. Så hemmet är utan toalett och hemmet är under ett lager av slipdamm bestående av betong. 

Golv med vattenbrunn som också måste bytas.
 Eländet i mitt nya vardagsrum. Suck och stön. Slipdammet vilar som en tät dimma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar