9 apr. 2018

Efter rivning - uppbyggnad

Blad på Tenerife


Först rivning. Gamla köket ut. Tyvärr var stenskivan spräckt så den åkte ut! Jag hade så gärna behållt den om den varit hel
 Taket målades och ny armatur sattes upp
 Kranar behövde bytas till kranar med avstängning
 I väntan på rätta kranar "pluggades" de befintliga 

 Chris Abora - järnaffären "har allt" - En guldgruva för en fixare!
 Sen var det dags för kakling. Belgaren Glenn kämpade på.
 Grå-svart mosaik, sten och glas blandat får sitta ovanför spisen. Lite modernare stil än förra lägenheten jag renoverade
Och så här blir det med fog. Högra halvan är fogad. 
Stenarna får en annan karaktär med fog. Några stenar har spetsmönster! Fint! 

 "Hela havet stormar" -så ser det ut när man fixar och trixar!
  Nere i Los Christianos såg jag det här trädet. Tycker att bladen liknar en buske i min trädgård.

Sen ska väggar målas. 
Här kan man ta ut svängarna med färgglada fond-väggar


4 st Byggare Bob kom och justerade glasdörrarna i min blivande atelje. Efter en hel del slit fick dom till slut dörrarna att fungera galant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar