26 mars 2018

Glömde.....igen (Förnedringsbloggande)


Glömde att besiktiga före köp!!!
Så där riktigt grundligt som man ska innan man köper en bostad. Glömde!!
Det ser ju så FIIINT ut på bild!!
Modernt och fräscht!   Jo, "Göta Petter" som vi säjer, eller kyss mej långsamt.....det finns massor med talesätt. Några osande eder blev det självklart också.

Men kameran kan ljuga bra!
Jag fyndade:
"Hawaii-elektriska-lösningar, flottigt och sunkigt.
Finns bara ett att göra!
Renovera!
Så nu efter första dagen i nya semesterbostaden är halva köket utblåst.
 Hawaii-el-lösning



Läckande vattenkran
 Mera skum el och ett lysrör under "Finsk" hylla i köksskåpet. Vad är finsk hylla undrar du kanske, jo det är en gallerhylla där man ställer disk på tork och gissa vart vattnet hamnar? Naturligtvis på lysröret. En riktigt liten nervkittlande dödsfälla!!
Flottigt och så skitigt att det inte går att städa rent

 Fläkten dryper av fett
 Ner till sopstationen med eländet och nytt fräscht ska beställas hem. 
I kväll ska jag roa mej med tumstocken och mäta
Tänk, inte kunde jag tro att jag på ålders höst skulle bli med en Hibiscus-trädgård! Och mitt i alltihopa tronar en orange pelargon. Foto kommer i framtiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar