16 okt. 2016

KonMari forts.




Efter kläder är det böcker som ska sorteras enl KonMari.
Så från hela hemmet insamlades böcker av alla de slag. Märkligt att böcker har smugit sej in både högt och lågt i hemmet.
Magasin, mest quilttidningar sorterades ut. Det blir en särskild sortering. Där är planen att mot portokostnad skicka vidare.
För några år sedan hade jag tre Billyhyllor fyllda med böcker. Mycket facklitteratur som numera finns att finna på internet. Den viktigaste facklitteraturen har jag på mottagningen.
En hel del kokböcker - onödiga böcker numera - när alla recept finns på bla tasteline.
 Två böcker behåller jag.
Sju sorters kakor och såsboken.

Såsboken fick jag i julklapp 1989 och i den  finns den godaste laxsås till pasta. 


Vid varje flyttning har några kassar med böcker kasserats.
Gamla resehandböcker räknar jag som inaktuella.
Akvarellböcker får flytta till skåpet där jag har akvarellfärger och akvarellpapper.
Så var det alla quiltböcker.
Samla ihop quiltböcker för sej och gå igenom en extra gång.
Sedan blir det fundering på vilka jag ska behålla och vilka som ska få flytta vidare.
Och var ska alla böcker bo???


DECLUTTERING ALL SHOES 
Länk:
youtube - decluttering shoes

Och så en till KonMari youtubelänk
KonMari Link

Efter böcker ska "papper" sorteras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar