8 aug. 2016

Aunt Bea´s Parlor

8/8 2016 Tiden går men läker inte alla sår. 

Köpte för flera år sedan när jag var i Houston mönstret till Aunt Bea´s Parlor. 
Ett mönster utgivet av Black Cat Creations. 
20 korgar broderades under mina resor runt om i världen. 
Jag använde mina egna DMC Perle Cotton Size 8. 
DMC-garnet finns att köpa som färdigt kit LINK - DMC
Tyvärr kviltades det inte enligt mina önskemål utan kvilten ser ut som ett korsord. Så himla fult! BusslerBussler skulle kvilta.  Ingenting blev kviltat enligt mina önskemål fastän jag hade med ett fotografi till BusslerBussler av en likadan kvilt och ville ha min kviltad på samma sätt.  Kommentaren jag fick när jag hämtade kvilten glömmer jag aldrig. "Tur att det var din kvilt" fick jag höra! 
Så nu sprättar jag för att själv sy om den. Vem vill ha ett korsord på sin kvilt??








Måndags-länkar till Bambisyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar