24 nov. 2014

Loppis i Gustavsberg - lapptäckstyger - FQ



 http://www.gustavsbergsloppis.se/
(Jag står i B-hallen - bord 190)
190
För dom som inte vet ska jag nu berätta att jag älskar att gå på loppis och även att sälja på loppis. Allra första gången jag stod på loppis var i början av 80-talet. Skärholmens Loppis.
Wikipedia
Där fanns cirka 500 bord. Oj vad jag sålde. Efter första försäljningen kunde jag köpa en begagnad bil.
Det blev en Renaul 4. Kostade runt 2-3000:-.
renault 4 laban
Den passade min plånbok som handen i handsken.
På den tiden pluggade jag och åkte mellan Tumba och Solna med bil. 
Slet ut 3-4 stycken bilar under studietiden. Köpte och målade om dom. Minns att jag hade en vinröd Laban och på den minns jag att jag spraymålade stora guldstjärnor.
Dom dolde bilens rost fläckar  bra!
Till Luciahelgen är det Loppis dags igen. Bara för att det är så trevligt! Står tillsammans med en kompis. Då kan vi vakta varandras bord - och leta fynd vi också.
Jag kommer att sälja lapptäckstyger (FQ) - jultyger -  och så självklart en "ut-rensning" från skåp och lådor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar