22 aug. 2014

Self-Mitered Log Cabin - Min falska Log Cabin

Baksidestyget (Kaffe Fasett pink lotus) som jag fann efter mycket letande.
I helgen ska det sys ihop som baksida till min falska Log Cabin och sen skickas för quiltning.


Ibland krånglar man till det lite onödigt mycket.
Som min Falska Log Cabin tex.
Vill gärna ha just den här quilten dubbelsidig.
Den ska bo i ett sommarhus där ljudet av sandiga fötter ofta hörs på eftermiddagar när det är dags för vila efter havsbad.  En vinter och en sommarsida på quilten.
Självklart vill jag kunna använda quiltens båda sidor och inte tvätta den vareviga vecka.
Efter en del letande på nätet lyckades jag  få tag på tyg till baksidan i två olika affärer.
2.5 x 2.8 meter går det åt.
Superduktiga Maria Bussler ska quilta den.

Falsk Log Cabin. Jättetrevlig att sy! Perfekt till scraps. Remsorna är 1 1/2" breda


Så här fin blev min Ribbon & Blooms när Maria quiltat den. 





1 kommentar:

  1. Din Ribbon and Bloms är så jättefin.
    Falsk log cabin måste jag sy någon gång, om jag bara får en bra lärare :-)
    kram

    SvaraRadera