6 juni 2014

Äntligen Helg!

Tänk förr när helgen startade på lördag eftermiddag.
Jag tillhör den generationen som gick i skolan på lördagar.
Till lunch serverades det då ofta chokladsoppa.
Hur många har ätit det???
En vattnig mörk chokladsoppa serverades i sopptallrik med smörgås till. Och jag älskade det!

Min helg nuförtiden börjar redan på torsdagseftermiddagen. Det är lyx det!
Den här veckan är det äkta helg på fredagen med vår nya Nationaldag.
Populära "Boutiquen" i Skärholmen  http://www.öob.se/  hade stort sortiment av flaggor både till Nationaldag och studentfirande. Sommarglädje!
Min national-dag började med fest vid symaskinen.
Plockade fram lilla scraps-lådan och sydde lite kassakvittoremsor en stund. Jättekul! Har en plan på vad som komma skall.



 Tittade på quiltningen - kan göras en annan dag! Dags att åka ut till landet. Så frön och njuta av naturen.
 



2 kommentarer:

  1. Vi fick sagosoppa, som inte gillades speciellt :-(
    Skönt med längre ledighet, då hinner man få glädje av den.

    SvaraRadera
  2. Vi fick risgrynsgröt med saftsås, eller spenatsoppa. Jag älskade spenatsoppa, men mina klasskompisar avskydde det "Diskvatten med gräsklipp" kallade de det.

    SvaraRadera