17 feb. 2014

Reseminnen

Min lilla symaskin och jag är hemma igen.
Fastnade på hemvägen i säkerhetskontrollen och fick till allmänhetens jubel visa upp symaskinsväskans innehåll. Sånt bjuder jag med glädje på!
I Bangkok var det idel säkerhetsavspärrningar.
Mängder med kupoltält på gräsmattor och för tillfället  bilfria vägar sågs i centrala Bangkok




I varuhuset såldes det smaksatt pop-corn i mängder! Se metallburken på disken! 
Undrar när det kommer till Sverige






På morgnarna hade jag sällskap av söta småttingar. 
Och precis som här hemma är det olika storlek på barn i samma åldersgrupp



Jag pendlade till konferensen


 Där visades bland annat den här bilden av jorden.
Worldmapper
Där kan man söka olika fakta.
Här tex visas illustrativt dödligheten i pneumococcinfektioner i världen
 Och förstår man inte bilden kan man läsa här. Vi har vaccin!



I en affär såg jag denna kvilt. Titta på kviltningen. Symaskinens mönstersömmar.



1 kommentar: