9 jan. 2014

Något utöver vardagen * G * U * L * D *


Vill man göra något onödigt i Dubai så beger man sej till Guld-Souken.
Jag tog Metron till Al Ghubaiba, gick utefter stranden till tygsouken. Mycket halsdukar
Tog sedan en båt Abra över floden för att ta mej till krydd och Guld-Souken. Passerade kryddorna och alla underbara och icke underbara dofter.
Framme vid Guld-Souken vandrade jag omkring och
fingrade på de små kaffesumps-stora diamanter som jag har i örsnibbarna.
Mängder med guldsmycken, det ena mer spektakulärt än det andra. Ojoj vad mycket glitter det fanns att titta på!!
Guldpriset var hyfsat så har man behov av nya smycken är det säkert en bra affär att resa hit och införskaffa vad som behövs, tex förlovningsringar, halsband , ja allt vad man önska kan finns här. Och finns det inte så tillverkas det.

Vandrade vidare och hittade kinesiskt Pärlgarn "Rose" i en affär. 1 peng per rulle. = ca 2:-
Någon som vet hur Rose är? Färgar det?
Imorgon eftermiddag startar hemresan. Längtar alltid hem de sista dagarna på semestern. Känns det igen?

1 kommentar:

  1. Så synd att jag inte skickade med en lista på vad jag behöver och då menar jag inte broderitråd :-)
    kram

    SvaraRadera