7 juni 2013

http://www.mandors.co.uk/

Och vilken härlig tygaffär!!

Haberdashery, Quilting & Patchwork Fabrics

aldrig hört uttryket haberdashery - visst är det underbart! Betyder i stort band nålar knappar osv - alltså sytillbehör

På bilden är quilt-hörnan.
Ca en åttondel av affären.
Sen fanns det tyger i mängder i resten av affären, gardintyg möbletyg, ja allt man kan önska sej.
 Jag hittade mitt älskade fjärilstyg i vitt på vitt. Köpte allt dom hade. Sen blev det 20 centimeters-remsor av batiktyger. Med tygskäraren får jag ut 3 stycken  2 1/2" remsor av varje tygbit vilket man kommer långt med.
 Glasgow - Skottland - stadsbild. Mängder med shopping-gallerior. Ett eldorado för shopparen
 Ynglingen slängde sej fram framför kameran :-) I bakgrunden John Lewis-affär. 
Köpte en TUNG present till barnbarnet där. 
Nåt som kan vara bra att ha "hela livet" 

Sen tappade jag hakan när jag såg det här! Det var inte bara ett skyltfönster, det var FEM fönster fyllda med ....gissa vad...jo gamla symaskiner
Hade Glasgow symaskinstillverkning förr??

 Visst är dom underbara. Många för mej okända märken.
********
På Island finns denna quiltaffär
http://www.virka.is/

2 kommentarer:

  1. Oj oj vilken dröm stad du hamnat i //Bambikram

    SvaraRadera
  2. Det känns som om Glasgow kunde vara värt en resa!
    kram

    SvaraRadera