7 maj 2013

Glädjen står högt i taket - jag fick ett brev

 Tack Annika!  på bloggen Quiltar-och-Silver





Visst är den fantastiskt - den supersmarta nålpåträdaren jag vann.
Kommer bra till använding eftersom jag älskar att brodera små enkla saker.

Jag vann Annika´s QR-tävling. Så mysigt att öppna brevlådan när vinsten kom!

Tusen Tack till Annika som tog sej tid och var generös att fixa en lite annorlunda tävling. Kul att få tänka till!
Att jag kunde vinna berodde på att jag  besökt  ett museum. (Kunde lika gärna ha varit pga att jag sett QR i en dagstidning - där det också finns QR)
När jag var på ett museum för ett tag sedan såg jag bredvid en del tavlor svart-vita pluttar i en liten fyrkant.
Frågade i kassan och fick information om QR. Laddade snabbt ner en läsare till telefonen
Alla har väl inte såna telefoner än men det dröjer nog inte länge förrän vi har betydligt mer avancerade tekniska pryttlar i våra handväskor.
Helt magisk upplevelse när telefonen kunde läsa QR-märket och omvandla det till bilder i min telefon.
Snart får vi väl dagstidningar med mängder av  QR i.
När jag får tid ska jag ta reda på hur man gör en QR
Jag vann  fiiina tyger och en häftig nålpåträdare. Tack!

2 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten, fina tyger och nålpåträdaren kommer du att få mycket nytta av. Nu måste jag också ladda ner QR! Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinsten. En liknande nålpåträdare hade min mormor när jag var liten och jag älskade att sitta och klicka på den.
    Många tidningar har redan nu dessa QR lite här och där men jag hoppas få läsa vanliga bokstäver även i fortsättningen för inte skaffar jag en dyr telefon med dyrt abonnemang bara för att kunna tyda dessa rutor. Klarar mig alldeles utmärkt med min gamla knapptelefon.
    Kram

    SvaraRadera