1 apr. 2013

Toppar under påsken

Symaskinen har jobbat under helgen. 
Topparna "Trip around the world", 
och toppen till Modern View har blivit klara. 
Minns ni Glömda Blocken. 
Många skickade in överblivna lock från sina gömmor. 
I helgen började jag på första toppen till en liten babyquilt.  
Modern View

Kunde inte låta bli att fota snön runt systugan. Snön är verkligen kompakt nu
 Trip around the world med det underbara tyget - World Mothers -från Andover som border

 Närbilder på  World Mothers - design Roberta Morales




Och så "De överblivna blocken"
Tusen tack och en Bamsekram till alla som skickat block till mej! Det är jättekul att plocka, vrida och vända på blocken. 
 Efter en liten stunds kikande bestämde jag mej för att göra en flick och en pojkkvilt. 
Här är början på flick-kvilten. De små friendship star ska läggas till i en rad. 
Den ska dekoreras med zigzag band spetsar eller brodyr. 
Lite lek att se fram emot till nästa helg. Sen ska den få en liten border.
Pojk-kvilten startar jag med den härliga gröna groda.

På baksidan ska en stor bit av världens mammor sitta centralt.

4 kommentarer:

  1. Oj så flitig du har varit! Quilt around och modern view är underbara!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Detta var en flithelg,,,,ingen påskhelg med andra ord...Jätte fina quiltar har du fått till!!Bambikramar

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det ser så härligt ut när Du lägger ut Dina fina arbeten i snön och fotograferar dem!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Och jag som trodde jag inte skickat Dig några block. Men det hade jag ju :-)
    Modern View är helläcker och Din Trip Around the World är också jättefin!
    Grattis till fina toppar!
    kram

    SvaraRadera