11 feb. 2013

Modern View

Ibland måste man utmana sej själv, tänja lite på gränserna. 
Plocka ihop dom där tygerna man impus-shoppat och egentligen tycker väldigt mycket om. 
Det är bara det där med att försöka "få till det" som kan vara lite jobbigt.  
Nån liten  harmoni i den blivande quilten  är ju önskvärt. 
Eftersom sachingtyget anlänt från http://fabricshack.com/ var det bara att sätta igång med utlägget. 
Printade ut utläggs.bilden så kan jag pigga upp mej på jobbet imorgon lite då och då och fundera på om jag ska ändra på blockens placering.

Nedersta raden är ihopsydd.
Mönstret kommer från McCall´s Qulting jan/febr 2013. 
Modern View by John Kubiniec
Modern View
 82 1/2 x 98 1/2"
Deras tygval var mer "tydliga", mer kontrast färg-vitt i mönstertygerna.

Jag tog vad jag hade i skåpen. McCall´s tyg: vita blommor på blått är superfina. Lite roligare med egna tyger. Det skojiga med att sy quilt är att plocka ihop tyger = tycker jag. 
Alltså samma mönster med andra tyger. 
Och en liten orange tyglapp för att reta ögat. 
(Det finns orange med i de övriga tygerna också)
Nu går jag och suger på border-tanken. 
Bordertyg??? Eller Andovers Ta Dot i färg:teal??


Våg-tyget var tyvärr slut så det blev prickigt istället
Färdig!
 Med kart-tyg på baksidan




5 kommentarer:

  1. Jag gillar retsamheten!
    Helt perfekt att lägga till det orange tyget!
    kram

    SvaraRadera
  2. Fräscht och litet uppkäftigt!
    kram

    SvaraRadera
  3. Det blir häftigt.
    Det skulle inte alls vara roligt att sy med exakt lika tyger som det är i mönstret, tycker jag. Håller helt med dig om att det är jättekul att leta bland sina egna tyger och försöka få tilkl det så det blir bra.

    SvaraRadera
  4. Dette blir spennende. Helt enig at man skal velge egne tyger, det er halve nöyet.. :-)
    Spennede med moderne og nye inntrykk, og det bladet så inspirerende ut.

    SvaraRadera
  5. Det här blir snyggt.
    Ska du ha en vit remsa innan du syr på bordertyget? jag gillar det mörka med vågor.

    Kram Eva

    SvaraRadera