27 jan. 2013

Äntligen vårtecken

När jag bläddrade i mitt fotoalbum hittade jag bild på dom här fina märktavlorna som jag fyndade på en Loppis på väg från en Quilt-helg. 
Undrar vilka som suttit och broderat dom?
Planen är att demontera dom och tvätta dom. 
Sen måla om ramarna. 




Den här fina är gjord av Älskad Dotter




Äntligen lite mer vårtecken --- än bara pastelliga kläder på Kapp-Ahl!
Fick mejl från  Impecta nu på morgonen.
Årets frönyheter är fler än någonsin skriver dom. 
Men jag håller mej till mina gamla godingar för i min blomstergård är det inte den enstaka blomman som blommar utan där blir det en masseffekt av grönt och färger. 
Allt växer ihop till ett enda grönt blommande hav. Så blir det när jag ger järnet för att hålla råddjuren utan primörer.
På stängslet får Blomman för dagen klättra och där inne blir det nog i vanlig ordning ett myller av fröer både från när och fjärran. 
Köper gärna fröer när jag ser fröpåsar. 
Sen samlar jag fröer vid vägkanter. Favoriter är Digitalis, Lupin och Vallmo. 
Jag får aldrig till det så där snyggt utan mera slarv-charmigt. 
Vad jag minns är att  i höstas planterade jag ca 1000 lökar. 
Spännande att se vad som kommer upp!


Rosenvial ska jag försöka mej på i år

När jag var på den där Quilt-träffen hade vi samling var morgon då "Fröken" gick igenom en ny teknik eller ett nytt mönster. Vi gjorde Chenille.
 Tror vi hade fem lager tyg men är osäker.
En fördel kan vara att ha något lager med Flanell eller tom Fleece.Har man en Chenille-skärare eller sax underlättar det men jag använde en sax och det gick alldeles utmärkt. Jättekul var det. Funderar på att sy en kudde "bara på skoj"

 Vi var och fikade på ett lokalt fik som låg i Frälsningsarmens loppis tror jag det var? 
Trevligt med ett litet ljus på kaffebönor i en gammal kopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar