5 jan. 2013

5 jan Koh Samui

På förmiddagarna solsken, på eftermiddagar-kvällar ösregnar det. Och då menar jag regn!! Det forsar ner, säkert 10 cm på en kväll.
Men det rinner undan lika snabbt. 
Med i bagaget fanns regncapes från både ikea och clas ohlson och så är det bara att traska på. 
Kanske är det det som är Monsunregn. Man hör prat på stan om Monsunregn.
Wikipedia:
Idag höll jag på att drunkna. Enormt höga vågor slog plötsligt in mot land. Blev omkullslagen av vågorna och slogt mot bottensanden. 
 Som tur var hade jag hjälp som drog upp mej. 
Har bestämt att nu ska jag bara bada där de riktigt små barnen går i.
22 december var det ett nygift par som drunknade på Koh Samui kunde man läsa i aftonbladet.
De klättrade upp på stenformationerna Hin Ta och Hin Yai för att ta bröllopskort sas det.
 Halkade och försvann i underströmmarna
Riktigt sorgligt och skrämmande

Så jag tar det säkra före det osäkra. Sitter i skuggan och broderar vidare på Brutus istället för att utmana ödet.
Har beställt biljett till Bangkokett par dagar tidigare än hemresan till Sverige. K


3 kommentarer:

  1. Ojojoj så illa det kunde gått! Det där med att bada är farligt. Håll Dig på torra land i fortsättningen.
    kram och välkommen hem så småningom.

    SvaraRadera
  2. Ja, ta det lugnt!
    Att sitta i skuggan och brodera låter alldeles lagom tycker jag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj,så otäckt. Ta det lugnt framöver

    SvaraRadera