30 dec. 2012

Phu Couc 30 dec - Brodera Brutus the Cat

Livet på stranden skulle bli odrägligt om inte ett handarbete skulle finnas till hands. Innan avresan var det full fart på jobbet, mycket som skulle ordnas innan semestern. Så någon tid att förbereda handarbeten fanns inte. Jag slängde i sita minuten ner vad jag kom åt. Det blev Brutus-broderierna.
Pärlgarn nr 8 fraktar jag i suveräna Biltema askar. Perfekta på hemmaplan som matlådor till jobbet. Håller verkligen tätt.
Visste i bakhuvudet att broderierna inte var klara för syning. Inte ens uppritade. Så i Bangkok på marknaden hittade jag kalkerpapper. 
Kom fram till ön och andra dagen satt jag i lobbyn och ritade för fullt. Kul med alla Vietnameser som ville kika. Dom vände och vred, tittade på alla mina pryttlar. Kul!
Sen kom det verkliga problemet - men problem är till för att lösas. 
Vadden skulle strykas på baksidan av tyget. 
Fram med Pek-boken och så beställdes en taxi. Vi for tvärs över ön kändes det som och kom fram till elektronikaffären. Fram med alla strykjärn. Det billigaste valdes ut. 75 kronor. 1000W, alltså ett riktigt bra strykjärn som ses på bilden.
Så nu är alla motiv påstrykna. Bara att gå tillbaka till stranden och brodera vidare

Den fantastiska pekboken
http://www.bokus.com/bok/9783980880275/point-it/
massor med bilder

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt med dig!
    Du tar med din hobby dit du åker!
    Jag får hemlängtan till mina grejer bara jag är borta någon timma för länge!
    Smart bok!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Där vilar inga lessamheter förstår jag! Full fart som vanligt :-)
    Gott Nytt År
    Gunilla

    SvaraRadera