7 nov. 2012

Neemrana


Måste lägga in den här länken så jag aldrig glömmer namnet på det mest fantastiska hotell jag upplevt.
Pratade om resor och upplevelser  när jag var på Sicilien och kunde för mitt liv inte komma på vad palatset som jag bodde på  i Indien  hette.
Efter lite letande på nätet har jag hittat det.
Fotade mängder men lyckades i ett hemskt ögonblick radera allt i kameran....

Var i Indien på en hypnosutbildning. Bodde på  Nemrana Fort Palace.
En av de  lyckligaste veckorna i mitt liv! 
I ett rum som heter Ambar Burj.
Ett rum som ligger allra högst upp i palatset - med en vidunderlig utsikt och en sällsynt atmosfär.
Beskrivs så här:
http://fort-palace.neemranahotels.com/ambar-burj
On the top floor of a round tower, the ‘sky’ turret has views on all four sides and has an arched 16th century pavilion from Nagaur on its roof. This airy and pleasant room is decorated in the blues of the skies and has a central sleeping space as well as a cosy sit-in to the back.

Bilden kan vara fotad ifrån mitt rum.
Galleri med fler bilder från hotellet
 Jaipur 2006

1 kommentar: