26 okt. 2011

Sraps

Jag vet inte hur det är i övriga Sverige men i Köping där jag växte upp var det marknad, en gång på våren och en gång på hösten om jag inte minns fel.
Där såldes allt mellan himmel och jord. 
Det bästa jag visste var marknadspåsen jag  fick ibland. Tror den kostade 2 kronor. Det var ett tryck på framsidan på papperspåsen
Inuti fanns nånting hemligt.
Man klämde på påsarna och valde både länge och väl, så länge ofta att de vuxna blev lätt irriterade.

Nu har jag hittat Marknadspåsen för kviltaren!
Scraps-påsen från Moda.
Varje gång paketet kommer från Hancock of Paducah är det lika stor spänning och feststämning som jag minns min barndoms marknader.
Brukar passa på att köpa Scrapspåsar när Hancock har gratis frakt.
Igår kom paketet med 4 scraps-påsar
 Så här ser påsarna ut enl Hancocks hemsida. Mina ser likadana ut bortsett från innehållet som är annorlunda än Hancocks bild.
I mina påsar låg dom här remsorna .
Dom är oftast lite olika breda eftersom det är ändarna som blir över när Moda skär till sina Jellyrolls och Layercake men det spelar ingen roll för mej.
Tyg som tyg.
Och vad mysigt jag hade när jag öppnade mina "Marknadspåsar"!
EvaJ har sytt massor med vackert av remsor och där kan man hitta mycket inspiration!! Tack Eva!
Bambisyr
När jag ska hinna sy är en annan femma. Man får tänja på timmarna så dygnet rymmer allt. Jobba städa fixa dona och sy så klart
Blueberry Crumb Cake - Sanslöst vackert!!!!!
 Grace by 3sisters for Moda - ett jultyg - jag blev jätteglad!!
 Grand Finale by Sandy Gervais for Moda - kul hösttyg med pumpor
 Sunkissed - kommer att bli fint ihop med mina loppis-skjorttyger



8 kommentarer:

  1. Vill också Ha!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga påsar - eller rättare sagt innehållet i dem. Ska bli kul att se vad du hittar på med allt detta godis.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tyger!!!!!! Inte ett dugg avundsjuk :-(
    kram

    SvaraRadera
  4. vILKA FINA TYGER,KOMMER OCKSÅ IHÅG DESSA PÅSAR PÅ MARKNADEN, VILL JAG OCKSÅ HA:o))) kRAM iMMI

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga scraps du fick i din marknadspåse!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Härliga påsar, kul med överraskningspåsar, det kan ju bli helt tokigt i tygsmak men du hade tur och fick fina påsar.

    SvaraRadera
  7. WOW! Så läckra tyger du fick i dina påsar och så väl skurna de ser ut att vara. Det där måste jag nog testa någon gång.

    SvaraRadera
  8. Så fina tygerna är.Skulle jag också vilja ha, men behöver inte.haha
    Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera