31 okt. 2011

Spelberoende

Boggle Flash - Årets
 Det började med bästa kompisen Barbro och Monopol när jag var i tio-årsåldern. 
Sen har det bara fortsatt. Jättekul med olika sällskapsspel.
Vilket är ditt favoritspel? 
Självklart är jag biten av Wordfeud.
Wordfeud är ett digitalt alfapet på telefonen.
Vill man spela "hemma vid köksbordet" har jag hört att Boggle Flash ska vara en hit.  Kan spelas både som singel och fler.
Någon som spelat det?
Blir det "årets julklapp"?

Boggle Flash - Årets "Huvudbry" 2011 (Guldtärningen)

Boggle Flash
Flytta, byt, blanda och bilda ord FORT!
Hur många ord kan du bilda med de här bokstäverna?
Har du 1 minut över? Det är ungefär vad du behöver för att spela den här vanebildande versionen av Boggle. Rada upp bokstavsbrickorna, blanda och flytta dem för att snabbt bilda ord innan tiden är ute!

Brickorna är interaktiva och smarta!
  • blinkar och piper varje gång du bildar ett ord
  • tar tiden på omgångarna automatiskt
  • visar dina poäng och högsta möjliga poäng
Med Boggle Flash kan man spela 3 olika spel för en eller flera spelare
  1. Boggle Flash: Hitta så många ord med 3 till 5 bokstäver du kan,
  2. FEMBOKSTAVS-Boggle Flash: Hitta ett ord på 5 bokstäver i varje nu bokstavsmix!
  3. SNABB-Boggle Flash: Bli sist kvar i en snabbare och snabbare kamp om ord på 5 bokstäver!

1 kommentar:

  1. Vad roligt med en annan "Monopol-älskare" - jag och granntjejen och tillika klasskamraten Anna spelade alltid "Monopol" eller "Nya Finans". Jag kör ju dagligen Sudoku, men egentligen lärde jag mig lite på tvång eftersom jag inte är någon siffermänniska. Korsord är mer min melodi.
    Favoritspel just nu - eftersom jag lirar med barnen är UNO - superroligt och vem som helst kan vinna.
    Vi vuxna spelar gärna ett speciellt fyrmansvist som heter "Trumf" - väldigt lätt att fastna för och spela i timmar!

    SvaraRadera