16 okt. 2011

ICA - trodde inte mina ögon


Trodde inte mina ögon ikväll när jag svängde förbi ICA för att proviantera frukost inför arbetsveckan.
När jag kom till fruktdisken låg Åkerö-äpplen där mina vanliga favoriter brukar ligga.
Så det blev en stor påse med svenskt smaskens!
Visste du att det finns 7500 olika äppelsorter, enl wikipedia.
Wikipedia

På landet har favoritpelargonerna fått flytta in i stugvärmen.
Tog bilden tidig söndagmorgon.
Bevattningstips pelargoner vinterförvaring - vattna lika gånger per vinter som du har grader  i rummet där pelargonerna förvaras.
Tex 18 grader = 18 vattningar . Vattna helst nära krukkanten. Då minskar risken att rötterna ruttnar. 
Novemberkaktusarna har också fått flytta in.
Mängder med knopp på båda. Den ena är vit den andra rosa. Här den vita.

Give away - superfina tyger hos
SydrØm

3 kommentarer:

  1. Åh,vilka fina bilder du lagt ut,,och Åkeröäpplen,,gott!!Kramar

    SvaraRadera
  2. Härliga äpplen och fina blommor.
    Förstår inte bevattningtipset "vattna lika gånger per vinter som du har i rummet där pelargonerna förvaras"
    Kram

    SvaraRadera
  3. Wivi, jag missade grader. Har nu ändrat i texten och skickat mejl till dej om det. Kram

    SvaraRadera