7 juli 2011

Fel färg igen!

Fusion tygerna är inte att leka med!
Behöver 2 till remsor saching till Sentimental Journey-historien.
Trodde att jag lyckats med min beställning.
*SUCK* Det blev fel igen!!!
Tänk om ändå alla tyger kunde ha sitt nummer tryckta i kanten.
Vad livet skulle bli så mycket lättare.
Leveransen från http://www.quiltstudion.se/sv/ var supersnabb!
Den affären kommer jag säkert att handla från fler gånger.
Men som sagt, jag beställde FEL!
Så min S.J får ligga och vänta på sin fortsättning.
Har gjort ett nytt försök med tygbeställning.
Hoppas rätt färg ramlar ner i brevlådan inom en snar framtid.
I väntan på tyg så botaniserar jag i tyglådorna och plockar ihop en hög till nästa S.J

Första fönstret är bytt i sovrummet. Jippiii!!! Undrar vem som uppfann vattenpasset. En smarting!!
INGEN isolering fanns runt de gamla fönstren. Inte undra på att det blåste i sovrummet.
Nu ska det bli andra bullar av. Varmt och gosigt.

Efter att fönstret satts in hade vi grillfest.
Hallon och blåbärspaj till dessert. MUMS!!
Skalets recept:
3 dl  havregryn
1 dl  vetemjöl
1 dl  socker
100 gram  smör , smält

Funderar på att bygga ett växthus av de kasserade fönstren
Det blir nog tyvärr inte ett sånt här ...
men kanske ett sånt här.
Det är iallafall en bra början.
Bättre att börja smått så inte projektet växer en över huvudet.
Dags att åka till Biltema och köpa mer skruv.
Ha en härlig dag!!

3 kommentarer:

  1. Smart växthus i bra arbetshöjd och kompost i samma!
    Vi odlar på min planteringsbänk som står framför tegelvägg och fönster. Det växer så det knakar!
    Så roligt! I år har jag lyckats med 14 Pelagonier som alla har knopp eller är i blomning. Önskar att jag visste lite mer om vad det är jag håller på med;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad retfullt med det felande tyget. Hoppas att du beställt rätt den här gången.
    Växthuset på ritningen verkar mycket smart.

    SvaraRadera
  3. Ahhh... det stora växthuset skulle jag inte tacka nej till!! nya fönster kommer att göra susen för en frusen själ!
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera