19 juli 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sej

Tisdag morgon och planen var att gå på Picassomuseet.
Efter en lång lång bussresa kom vi äntligen fram.
Kön till biljettförsäljningen var 4-500 meter lång.
Där kroknade jag. Det blev kaffe och baguette på närmaste fik istället.
Sen åkte vi vidare till badet.
Satt i solen och broderade halva dan.
Sen en helt underbart lunch - man äter sk dagens här. En trerätters med smaskens. Mycket promenerande och sen var det dags för bussresa hem. Nästan vid hotellet skrek dotra till.
Här vill du nog gå av!!! Gissa att jag ville. En kviltaffär! En helt underbar affär där kvinnor satt och sydde en trappa upp på en balkongliknande våning med utblick över affären. En kvinna stod och tillverkade JellyRolls, det var full aktivitet i affären med flera kunder. Sånt gör en verkligen glad!


Jag införskaffade ett nytt litet strykjärn, fyllde på förrådet av batiktyger, hittade liljekonvaljer och ett prickigt Tilda-tyg. Har ju hamnat i Tildasvängen :-)
Imorgon är planen loppis sedan bad. Till torsdag kväll har jag lyckats få tag på unika biljetter till Carmen. Tiden rinner iväg och vi kopplar av och myser för fulla muggar

3 kommentarer:

  1. Så fina tyger du fick tag på.
    Ha så trevligt på loppis men se upp för ficktjuvar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. :0) Vad glad jag blir av att läsa om hur mysigt ni har!Vad fantastiskt att få se och höra Carmen,
    det måste bli en speciell upplevelse!
    Ha det fortsatt härligt!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅÅÅ, liljekonvaljtyg!!!! Jag älskar liljekonvaljer. Vad heter tyget? Sådant bara "måste" jag ha. Kram Gun

    SvaraRadera