26 apr. 2015

Drottning Victorias Vilohem

Undrar vem jag fick sticklingen av?

För en del år sedan var jag med i Pelargonsällskapet. 
Jag hade ett par hundra olika pelargoner. 
Men det som fick mej att reducera samlingen var vinterförvaringen och att http://sunetrygg.se/ finns med alla de vackraste pelargoner man kan önska sej. 
 Om man inte som jag gjorde i år - köper dom i mataffären - "Konsum"
En överlevande blomma har jag kvar sedan pelargon samlandets tid. En pelargon som jag vårdat med största kärlek. 
Av någon i Pelargonsällskapet fick jag den efterlängtade sticklingen. Nu har den förökat sej till tre krukor. Min lilla stickling har på tio år blivit 3 stycken. Svår att föröka med andra ord.
Funderar allvarligt på att åka en helg i sommar och se om
det fortfarande finns pelargoner på Vilohemmet som numera är hotell?
Och här är mina "konsum"-pelargoner planterade och utställda i uterummet
Fortsätter att plocka med mina prickiga lappar. 

För 10 år sedan








2 kommentarer:

  1. I also love them, and would like many, but as you say,
    it is the winter storage which is the problem :-(

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt!!! Alla som lyckas med pelargoner är värda en applåd!!!! Mina blommor dör, trots att jag verkligen försöker få dem att övervintra :)
    Gun

    SvaraRadera