29 mars 2015

Miss Rosie´s Quilt Pattern - My "housequilt"

Favorit Färg?
Det händer att man fått frågan - Vilken är din favoritfärg? Ibland har det varit rött, ibland har det varit blått - men nu vet jag vilken MIN favoritfärg är!
Det är så här - blandat! De här färgerna är mina favoriter. Mättade, inte bleka.
På bilden är äntligen bindingen påsydd. Visste att jag hade skurit till remsor innan jag lämnade quilten till Maria Bussler för quiltning. Igår när jag städade i ett skåp hittade jag remsorna i en liten låda. Lycka! Så nu är det "bara" handsömnad kvar.
Mönstret är från någon av Miss Rosie´s böcker. Kanske denna
eller någon annan
Links to Miss Rosie´s Books

5 kommentarer:

  1. En riktig glad quilt har du sytt....piggar verkligen upp mig i dagens gråa och regniga väder!!Kram Bambi

    SvaraRadera
  2. Läcker!
    Håller med Dig om att det är svårt men EN älsklingsfärg :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. När jag ser din kvilt så tänker jag på Frankrike.
    Jag hade samma färger i några franskdesignade tyger för många år sedan!
    Detta är ursnyggt och visst har ni rätt. Favoritfärg är svårt. Egentligen är det väl sammanhang och nyansernas styrka som avgör.
    Ännu en vacker kvilt från Dig, Vivianne!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Maja, den andas Frankrike! Så fantastiskt härliga färger!

    SvaraRadera